UPDATE
Direcția Națională Anticorupție (DNA) a infirmat, vineri seară, urmărirea penală a primarului general Nicușor Dan, după ce contracandidatul său din partea AUR, Mihai Enache, a depus o plângere referitoare la sursele de finanțare ale lui Dan pentru campania electorală.
La solicitarea mass media și în referire la informațiile vehiculate în spațiul public privind pe unul dintre candidații la Primăria Capitalei, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să precizeze că în dosarul respectiv nu este dispusă efectuarea în continuare a urmăririi penale față de nicio persoană, a transmis DNA, într-un comunicat de presă, citat de Mediafax.
DNA atrage atenția asupra echilibrului în discursul public pentru a se evita „transmiterea unor informații de natură a crea aparența desfășurării activității DNA altfel decât în cadru legal, în mod echidistant și imparțial”, conform sursei citate.
Știrea inițială.
Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, a declarat vineri că procurorii DNA au început urmărirea penală în urma plângerii pe care reprezentantul AUR a făcut-o cu privire la sursele de finanţare pe care primarul Capitalei, Nicuşor Dan, le-a avut la dispoziţie.
Am fost chemaţi de procurorii DNA pentru a fi înştiinţaţi că a fost începută urmărirea penală în urma plângerii depuse de noi pe data de 30 aprilie. Sperăm la o anchetă cât mai rapidă, în aşa fel încât să aflăm până la alegeri care este situaţia reală cu privire la campania de publicitate outdoor utilizată de domnul Nicuşor Dan, a declarat Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Bucureşti.
Denunțătorul Mihai Enache spune că ar fi vorba despre sume de jumătate de milion de euro.
Fie dânsul a folosit pentru plata acestor servicii nişte sume de bani pe care nu le-a declarat şi pe care nu le vedem, fie a primit beneficii directe constând în reduceri substanţiale de la singura societate comercială cu care a avut contracte, societatea controlată de domnul Matei Păun. Noi am estimat, din ofertele pe care le-am primit şi noi în perioada pre-electorală, un cost de cel puţin 500.000 de euro al campaniei de publicitate exterioară, a mai spus Enache.
CITEȘTE ȘI: